Nyheder hos Tønder Trafikskole

Herunder kan du følge lidt med i nyheder hos Tønder Trafikskole. Hvis du ikke finder det her vil det blive opdateret og offentliggjort på Facebook.

Ny skolevogn med automatgear Kia EV6

August 2022 - WOW siger vi bare 🤩– Vi er virkelig glade for vores nye ”familiemedlem” hos Tønder Trafikskole. Den har været længe undervejs – men nu er den her endelig 👏 En Kia EV6 – Årets bil i Europa 2022.
Kia EV6 er med automatgear og er en 100% elbil. Vores nye bil får du mulighed for at køre i, hvis du skal tage kørekort til stor trailer, eller hvis du ønsker at tage kørekort til personbil med automatgear.
Vognparken hos Tønder Trafikskole består nu af 1 stk. Kia EV6 med automatgear og 3 stk. VW Golf 8 med manuelt gear ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Fra alle os til alle jer!

Når du består din køreprøve, så modtager du denne lækre t-shirt :-)

Nu med egne førstehjælpsinstruktører

Juni 2021

Nu med egne førstehjælpsinstruktører.

Annelise Borum (Kørelærer) og Dorte Nissen (Kontoret) har begge uddannet sig til førstehjælpinstruktører. De vil fremover udbyde førstehjælpskurser hos os - hvor alle er velkomne (Også selvom man ikke er elev i køreskolen).

Både Annelise og Dorte vil være til stede og undervise ved alle kurserne. Det at vi tilbyder 2 instruktører - det gør at alle elever bliver inddraget 100% og alle bliver set og hørt og kommer her fra med et kursusbevis, men bestemt også med gode førstehjælpskundskaber.

Reklame på skolevognene

2. september 2017

SÅDAN - nu kan I kende os i gadebilledet igen :-). Vi har i dag fået reklame på vores skolevogne.

Ny hjemmeside

1. september 2017

SÅDAN - nu har vi fået en sprit ny hjemmeside :-) Nu kan du benytte vores hjemmesiden uanset om det er fra PC, Ipad eller mobil. Hjemmesiden tilpasser sig dit medie.

Kørekort til 17 årige

Opdateret 20. november 2016

VIGTIGT: Loven om kørekort til 17 årige med efterfølgende ledsager indtil at man fylder 18 år, er vedtaget og træder i kraft pr. 1. januar 2017.

Vi har åbent for tilmeldinger i 2017 KLIK HER

Du kan påbegynde dit kørekort når du er 16 år og 9 måneder gammel - dog tidligst opstart pr. 1/1-17!

Sikker Trafiks hjemmeside med nærmere information KLIK HER

Der kan udstedes kørekort til 17 årige til kategori B (almindelig bil) efter samme regler i færdselsloven og kørekortbekendtgørelsen, som gælder for personer der er fyldt 18 år.

Dette indebærer minimum:

• 29 lektioner i teori.
  • 16 lektioner øvelseskørsel i trafikken.
  • 4 lektioner manøvrebane (kravlegård).
  • 4 lektioner køreteknisk anlæg (glatbane).
  • 8 lektioner førstehjælp – herunder færdselsrelateret førstehjælp (må max være 1 år gammelt).

Det er kørelæreren der vurderer om den enkelte elev har brug for evt. ekstra kørelektioner udover de lovpligtige lektioner. Det er individuelt hvor mange kørelektioner der skal til, for at den enkelte elev er klar til selve den praktiske prøve.

Ansøgningen af kørekort skal underskrives af forældre eller værge for den 17 årige .

For benyttelse af kørekortet skal kørsel foregå med en ledsager.

Annelise, Brian, Preben

3 helt nye skolevogne

6. december 2013

I dag har alle 3 kørelærere hos Tønder Trafikskole I/S - fået en spritny skolevogn. Selvfølgelig valgte vi igen en VW Golf - men nu er det en VW Golf 7, Highline - Bluemotion technology.

Vi glæder os til at køre mange kilometer med nye og igangværende elever i de nye skolevogne .

VW Golf 7 - er en bil der er spækket med udstyr, nem og sikker at køre i og ikke mindst er det en miljøvenlig bil. VW Golf 7 kan prale med at den er blevet kåret til "Årets bil 2013 i Europa"